Mireille Geijsen van het bedrijf i-did, Jack Stuifbergen van Breedweer Facilitaire Diensten en Bas Turk van Tommy Tomato maken kans op de Changemaker Award 2024. In totaal zijn er tien genomineerden voor de onderscheiding die is bedoeld voor ondernemers die doorzetten, focussen en uitdagingen omzetten in kansen. "Zij maken met hun succesvolle bedrijven een blijvende impact op mensen, de omgeving, Nederland en de wereld", aldus initiatiefnemers NLGroeit en UBO.
Mireille Geijsen is de drijvende kracht achter het bedrijf i-did. De onderneming heeft een vestiging in The New Farm aan de Televisiestraat in Den Haag en zet afgedankte textielmaterialen om in nieuwe producten om zo werkgelegenheid te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. "Haar innovatieve aanpak en toewijding aan zowel milieu als maatschappij maken haar een echte changemaker in de wereld van duurzaam ondernemen", aldus de jury van de Changemaker Award.
Jack Stuifbergen is directeur van Breedweer Facilitaire Diensten dat in Den Haag een vestiging aan de Platinaweg heeft. Het bedrijf wil de schoonmaakbranche veranderen door in te zetten op gelukkige medewerkers door dagschoonmaak en het belang van inkopen met impact. "Zijn rebelse aanpak zet mensen aan het denken."
Bas Turk is een van de initiatiefnemers van Tommy Tomato dat sinds kort ook in Den Haag is gevestigd. Bas wil alle kinderen levenslange groente-eters maken, want gezond eten is de basis voor een gezond lichaam. Daarom bezorgt het bedrijf warme, groenterijke lunches op basisscholen. "De combinatie van groente én plezier verandert zelfs de moeilijkste eters in groente-eters voor het leven. Plant een zaadje, oogst een gezonde generatie."
Stemmen
Stemmen voor de Changemaker Award kan hier. Uit de tien genomineerden wordt een Top 3 gemaakt. De uiteindelijke winnaar wordt bekendgemaakt op 25 september tijdens het NLGroeit jaarevent in Leusden. De winnaar ontvangt de Changemaker Award, 100.000 euro marketingbudget van UBO Agency en levenslange ondersteuning van NLGroeit.